۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

3- تغییر یا توالت‌فرنگی!؟

همیشه به این فکر کردم که آدم ها در محیط های جدید تا چه حد می تونن تغییر کنن. آیا واقعا محیط می تونه اونقدر تأثیرگذار باشه که شخصیت جدیدی رو شکل بده؟! و انسانها تا چه حد میتونن انعطاف پذیر باشن! البته انعطاف پذیری در بین افراد مختلف درصد های مختلفی دارد اما من ِ نوعی! تا چه حد می تونم خودم رو با شرایط محیط جدیدم وفق بدم؟!
موضوع این هست که آداپته شدن با محیط هم از نظر جسمی هست و هم از نظر روحی. و قبل از اینکه هر انسانی از نظر روحی با محیط اخت بگیره، مطمئنا" جسمش همه جوره موضوع رو با خودش حل کرده!
من جز اون دسته از آدم ها هستم که سعی می کنم در هر محیطی شرایط ثابت خودم رو داشته باشم! چه جسمی و چه روحی! به عبارت ساده تر، از اون دسته از آدم ها هستم که عمرا" محیط جدید بتونه من رو تغییر بده! چون کلا" از تغییر حالا هر نوعش بیزارم! حتی تغییر دکوراسیون!! البته بگذریم که عاشق ِ تغییر دادن ِ آقای هیس هستم! :دی
موضوع اینه که از دید من، تمام شرایطی که دارم و خواهم داشت باید در چهارچوب نیازها و آرامش های شخصی من باشه و همه تلاشم در راستای یکنواخت بودن ِ روند محیطی نیازی!! – اگه تونستید این کلمه رو معنی کنید! – من هست و محیط هم ابدا نباید روش تاثیر بذاره! و حتی اگر محیط هم تغییر کنه و ابدا" شرایطی نباشه که بشه نیازم رفع و ختم به آرامش بشه! زیر بار نمی رم! و سعی می کنم یه جوری همه چیز اونطور که من می خوام پیش بره! که البته همیشه هم به نتیجه دلخواهم می رسم! چون عقیده دارم هر مشکلی راه حلی داره! و اگر احیانا" راه حل هم نداشته باشه من براش راه حل میسازم!! :دی
این همه حرف زدم که به اینجا برسم!
اینروزها بزرگترین معضلی که من و هیس درگیرش هستیم سرویس بهداشتی هست!
– کی بود پقی زد زیر خنده؟!-
من همیشه با توالت فرنگی مشکل داشتم! نه که کلا" آدم وسواسی هستم حتی استفاده از این نوع سرویس بهداشتی هم مو به تن ام سیخ می کنه! البته زیاد پیش اومده که چاره ای برام باقی نمونده بوده جز اینکه خودم رو بزنم به اون راه و بگم گور پدر وسواس و ... بله دیگه!
توی این مدت هیچ وقت ابدا به این موضوع فکر هم نکرده بودم که وقتی برم اونجا هیچگونه حق انتخابی برام باقی نمی مونه و دیگه هر چی هست اجبار هست! تا اینکه بعد از عروسی یهو این به ذهن ام رسید که توالت فرنگی های اونجا که مثل ایران کنارش شیر آب نیست!!
از همون شب دقیقا من و آقای هیس یک شب در میون بحثمون سر این موضوع هست! من هی جیغ و داد! که باید برای سرویس بهداشتی شیر آب بذاری! اون بنده خدا هم هی دلیل و منطق که " جیغ! نمیشه! سیستم لوله کشی اینجا که مثل ایران نیست! " و دیشب بحث به اینجا کشید که :
هیس:" تو باید سعی کنی خودت رو با شرایط موجود وفق بدی! اینکه نمیشه تو فقط خونه خودمون دستشویی بری! و این نمیشه که انقدر برای هر موضوع کوچکی سخت بگیری و سعی کنی تغییرش بدی! بهتر نیست خودت کمی تغییر کنی؟! "
اگر فکر کردید من این موقع به فکر فرو رفتم و بعد از چند دقیقه گفتم:" حق با توئه عزیزم! " کامل در اشتباهید! من عقیده دارم همه چیز باید در جهت آرامش من باشه حالا حتی اگر نشه و حتی اگر موضوع خیلی پیش پا افتاده ای مثل توالت فرنگی باشه!

۱۴ نظر:

خانوم اسمارتیز گفت...

خلاصه اینجا برام باز شد... هوراااااا :دی

نسرین گفت...

کلا این موضوع مسئله ی اصلی برای به خارج رفتنه منه که همش مانعم میشه که نرم خارج !
بخدا اسم رنگ وسط وبلاگ من سپید است ها ! کشتم خودم رو تا این فرهنگ سازی بشه که سپید فارسیه ! حالا خوبه ترکم D:

دختر نقاش(عادی) گفت...

آره؟
اتفاقآ توالت فرنگی که بد نیست و کلی مشکلات زنانگی رو حل کرده :)
البته تغییرش بده .. تو می تونی :*

raha گفت...

:))....are manam hamishe ba w.c farangi moshkel dashtam...rasti dobare ye sari behem bezan akhe emruz tavallodame poste tavallod hazf bud vaghti umad :(

هاD گفت...

علایق و تغییر دادن شرایط بنا به دلخواه آدم طبیعیه . اما اصول فیزیکی میگن مقاومت در برابر شرایط مخالف استهلاک و خستگی جسم رو بالا می‌بره .

بانو گفت...

توالت فرنگی های کره جنوبی محشره...
زیر آب با فشار میشورتت بعدشم باد گرم خشکتت میکنه..
اینقده حال میده............

تارا میرکا گفت...

الهــی بمیرم واسه آقای هیـس! D:
چشم غره نرو جیغ جان! من مدافع حق ام!

لبخنـد پنبه ای گفت...

:))
توو وبلاگ قبلیم viv.blogfa
یه پست داشتم درمورد توالت فرنگی !
که خود پست و نظراتش خیلی باحال بود :))

اگه فیلترشکن داری یه نگا بنداز :))

راستی ! خونه ی نو مبارک ! اینجا رو میگم ! زود اسباب کشی کردی :دی

غزلك گفت...

وايييييييييي!
منم با اين قضيه مشكل دارم!هميشه وقتي به خارج رفتن فكر ميكنم اولين مشكلي كه به فكرم مياد همينه!

ترگل گفت...

خب میتونید بعد از هر توالت یه سری به حموم هم بزنید:دی
چون منم مثل شما یکم وسواسم پس حقو به شما میدم:)

مرمر گفت...

گفتی دستشویی فرنگی و کردی کبابم. خود من در اولین مسافرتم رسماً یک هفته به مشکل برخوردم

سانی گفت...

توالت فرنگی اتوماتیک بگیرین که سیستم شستشو داره. بیرون هم خواستید استفاده کنید همه کشورهای پیشزفته کاور مخصوص کاغذی یه بار مصرف داره (یه دایره تو خالی) می تونی روی نشیمنگاهش قرار بدی بشینی روی اون. می تونی همیهش یه مایه ضدعقونی کننده اسپری مانند توی کیفت باشه وقتی می خوای استفاده کنی بزنی به توالت بعد از 2 دقیقه بشینی که میکروب های قبلی مرده باشن

shazde khanum گفت...

in moshkele dastshi haye bedune ab vaghean mozale bozorgie ha... man ham age birun beram dastshui ta nayam khune o hamum naram arum o gharar nadaram

اقا داداش گفت...

سلام.. ببينم يعني واقعا ميدونستي بعد چند لحظه فكر كردن بايد سرتو بلند كني و بگبي :حق با توئه عزيزم " و اينكار رو نكردي ؟؟!!!؟؟!!؟؟!!؟
ايا واقعا همه دخترا اينجورين ؟؟
ايادلت برا اقاي هيس به اين نازنيني نسوخت ؟؟!!.... شادباشي