۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه

4- اندر احوالات مانتوهای این زمانه!

به مانتوهای امروزی هیچ اعتباری نیست! وقتی می ری مانتو بخری نمی دونی واقعا باید سایزخودت بگیری یا چند سایز بزرگتر! این آقایون و خانومهای فروشنده هم که ابدا" قابل اعتماد نیستن! حالا حتی اگر می خواید از نزدیک تری دوستتون هم خرید کنید باید حواستون شش دنگ جمع باشه که شاید سرتون کلاه نره! حالا تو هی بپرس این پارچه آب که نمیره! عمرا بشنوی آب بره! اصلا" همچین بهشون بر می خوره که انگار... !
من همیشه مانتوهام رو سایزم می گیرم! یعنی نه تنگ نه گشاد! البته بهتره بگم نه اونقدر تنگ که قلنبه سلنبه ها! از اینور اونورش بزنه بیرون!! طوری که اگر نیم سایز هم چاق بشم سریع متوجه بشم و دست به کار شوم برای از بین بردن چربی های اضافه!
حالا دو مرتبه هست که مانتوهایی می گیرم که کمی بیشتر توش راحت باشم! دفعه قبل بعد از اولین شستشو دیدم که ای بابا! این دکمه وسط وقتی بسته میشه! انگار باز میشه! یعنی هر چی اون زیر می پوشیدم به نمایش عموم گذاشته می شد! دو ماهی با اعتماد به نفس زیاد پوشیدمش و همیشه هم حواسم بود دستک ِ روسری یا شالم از روی اون لوزی مانند که هیچ جوری حالت ِ خط نمیگرفت، تکون نخوره!
چند هفته پیش رفتم دوباره مانتو خریدم! اینبار با توجه به تجربه قبلی و اینکه تابستون هست و حالا اگه مانتو آزاد باشه شاید یه بادی زیرش جریان! پیدا کنه!! مانتو دو سایز بزرگتر گرفتم! البته دو سایز که می گم فکر نکنید واقعا دو سایز بود! اگر استاندار می خواستن فاصله هر دو سایز رو تعیین کنن می شد نیم سایز!
خلاصه که حالی می کردم بامانتوم که یهو تصمیم گرفتم بشورمش! قبل از شستشو قدش روی زانوم بود! بعد از شستشو یه وجب و چهارده انگشت!! بالای زانو! حالا کاری ندارم که چون مدلش از کنار دکمه می خورد با این فرم آب رفتن الان یه عدد رون مبارک! همینطوری بیرن از پوشش اسلامی هی خودشون رو به نمایش میذارن و هیچ جوره هم به هل و زور نمی رن داخل! و آستین مبارک الانه بدون بالا زدن تا آرنج هست و اون لوزی کذایی هم در همون قسمت !! باز خودش رو به رخ می کشه! یعنی این مانتو !! البته بهتره بگم پیراهن ِ فانتزی!! از هر طرف که فکرش رو کنید آب رفته! حالا با این اوصاف من از پوشیدنش صرف نظر نکردم که! و الحق و الانصاف که برادران دینی مان! کلی تعریف و تمجید کردن ما رو! و احتمالا کلی دعا کردن به جون اون وارد کننده پارچه که چنین پارچه مفید و چند کاره ای!! رو وارد کشور کرده!
به هر حال که! از من گفتن! وقتی تصمیم می گیرد برید مانتو بخرید، یه لگن آب! هم با خودتون ببرید که همونجا سایز درستش دستتون بیاد، والا مجبورید هر وقت که بیرون می رید هی از ابراز لطف بعضی از برادران دینی تشکر کنید!

۱۸ نظر:

سانی گفت...

اول اینکه ممنون که آدرس جدیدت رو به من دادی سراغتو از خانوم زیگزاگ گرفته بودم گفت دلایل شخصی داری برای حذف وبلاگ قبلی. ولی الان خوشحالم که دوباره می تونم نوشته هاتو بخونم. خیلی هم خوشحالم.
اما در مورد مانتو اون موقع که ایران بودم یه روز به خواهرم رفتیم مانتو بخریم یه مانتو پسندیدم من همین جوری از فروشنده پرسیدم آقا این مانتو آب نمی ره که بعد از شستشو؟ یه نوشته ای نشونم داد که این فروشگاه مسئولیت کیفیت پارچه ها را نمی پذیرد!!! یعنی این دیگه آخرش بود. گفتم یعنی جنسی می فروشید که کیفیتشو تضمین نمی کنید؟ اومدیم و آب رفت تکلیف چیه؟! گفت نمی دونم. ما هم از خرید مانتو منصرف شدیم.

ماهی سیاه کوچولو گفت...

البته مشکل اصلی من اینه که مانتوای که سایز مناسبی داشته باشه گیرم نمیاد بس که همه ی مانتو ها تنگ و کوتاه شدند
هفته ها باید دنبال مانتو بگردم اما بی فایدست و مجبورم مانتو ای بخرم که باب میلم نیست
صد البته که بایستی زین پس پارچه خرید و قبلش امتحان کرد که ایا اب نمی ره و بعد خیاط خوب پیدا کرد
در هر حالت دردسره خانوم
نظرتون چیه کشف حجاب کنیم ؟:)

اراکده گفت...

بنظر من که هر جنسی باید بسته بندیش خوبباشه مانتوی تنگ همواسه همینه
بسته بندی خوب
فروش بالا
این راز موفقیه

غزلك گفت...

واقعا چه تفاهمي!

خانوم اسمارتیز گفت...

pa chera man fek mikardam to alman zendegi mikoni? :D

هاD گفت...

برادران دینی بهر امید و آرزویی میان تو خیابون . متأسفم براشون .

نسرین گفت...

منم دقیقا به همین دلیله که سالی هنر کنم دو بار مانتو میخرم ! ولی بیشتر یه بار میخرم :ی
امروز مانتوهامو تنگ کردم چون حس کردم میخوام مانکنی باشم :ی

بالرین تپل گفت...

سلام عشقمممم اپممممم
مااااچ و موچچچچ

گلابتون گفت...

من که فعلا تصمیم گرفتم چیزی نخرم تا یه سایز کم کنم ... بلکه اونوقت از ذوق مانکن شدن زورم نگیره قیمت های نجومی مانتو ها رو بپردازم ....
فسقله مانتو که یه مترو نیم پارچه هم نبرده میگه 40 تومن .... خجالت هم نمکشه مرتیکه !

گيلاس گفت...

البته بعضی جنس ها هم برعکسه! یعنی وقتی میشوری گشاد میشه!! راه حلش اینه که یک شریک اق تر و یک شریک لاغر تر از خودت پیدا کنی! اگر مانتوهاتون تنگ تر و گشادتر شد همون بار اول معاوضه کنید!!

ناشناس گفت...

واي چه وحشتناك.. البته خدا رو شكر من تا به امروز به اين مشكل برخورد نكردم. احتمالا هميشه سليقه م به اون جنس پارچه هايي خورده كه آب نمي رن (الهي شكرت!) اما اين آب رفتن جدا بده... كاملا دركت مي كنم. لطف برادران ديني هم كه مزيد بر علت مي شود....

روشنک گفت...

در واقع اول بشوریم بعد بخریم ای ول .یک وبلاگ یک تجربه.این مانتو خریدن معضلیه اساسی چون جدیدن هم هیچ مانتوی دلخواهی رو نمیشه پیدا کرد.اونی رو که خوشت میاد سایزت نیست اونیکه سایزته مدلش خوشایندت نیست اونیکه تو خوشایندته برادران بهشت جهنم ببر خوششون نمیاد.بعدشم فروشنده ها ازدم الکی خالی بندن و نمیشه رو حرفشون حساب کرد. خلاصه خواهر درد یکی دو تا نیست که بتونیم بکشیمش.
درد من یکمی هم بیشتره.دادم یکی خواهرم واسم دوخته این که همه جوره طبق نظر خودم بوده و خوب شده هم خوشایندم نیست.پس ببین از تو بدتراشم هستن ناشکری نکن :دی
خوشحالم یکی به جمع دوستام اضافه شد.خونه جدیدت هم مبارک کوله بار شیرینی از خاطرات داشته باشه واست الهییییی

رها گفت...

وااااااااای چقدر با نمک نوشته بودی...یه لگن آب هم ببیریم با خودمون...آره والا واقعا نمیشه روشون حساب کرد!!!!!

خرس قهوه ای گفت...

کلا مانتو خریدن مصیبته!

نازگل گفت...

اصلا می گم یه تشت آب با خودمون ببریم شلوارو تا زانو بزنیم بالا .مانتو رو همون جا یه حالی بهش بدیم تا هم سایز بشه هم ثواب کنیم و هم دیگه ریا نشه.

خانوم بستنـــــــــــــــی گفت...

یعنــی هــا مرده شوره این مغازه دارارو ببــرن..منــم هفته پیش به مانتو خریدم امروز شستمش..به زور تکون دادن و اتوی خیس و این حرفــا یه کم به سایز قبلی نزدیک شد X(

ناخنگير گفت...

چقدر سخته اينجا نظر گذاشتن
سلام
خوشحالم هستي
بيا

قاصدک گفت...

الان از وبلاگ بستنی ادرست رو پیدا کردم
یه دفعه بلاگفا رو حذف کردی فکر کردم دیگه نمی نویسی