۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

10- سبزی خریدن ِ فرنگی!

تا اونجایی که یادمه وقتی آقای هیس تشریف مبارکشون رو میاوردن ایران ، مامان بنده هر غذایی که درست می کردن، با اشتهای کامل می خوردن و از همون اول هم، حتی قبل از خواستگاری!! با صدای بلند می گفتن:" ممنون مامان! خیلی خوش مزه بود!"
اون روزهای خوب!! بنده باور کرده بودم که سقف آسمون باز شده و تنها مردی که بد غذا نیست و اصلا به طعم و نوع غذا توجه نمی کنه، فرتی پریده جلوی در خونه پدر محترم تا من رو هر جور شده بگیره!!- الان فکر نکنید که دست پخت مامان من خدای نکرده بد هست ها! موضوع اینه که اون موقع ها آقای هیس روی اینجور مسائل متمرکز نبود!- همیشه هم با افتخار!! جلوی همه!! پز می دادم که!! " هیس ابدا" تو قید و بد شکم نیست!!"
اصلا حالا که بحث به اینجا رسید بذارید یه اعترافی بکنم! " یکی از دلایلی که من به هیس جواب مثبت دادم همین بود!!" - اگر فک کردید الان من از اعتراف خودم شرمنده هستم، سخت در اشتباهید! - به هر حال که فکر می کردم دیگه می تونم توی خونه شوهر جولونی بدم و هر چی دلم می خواد از این غذاهای بی مزه و خوراک ماننده رژیمی درست کنم و البته در حین آشپزی کردن هم از خودم ابتکار نشون بدم و در فریزر رو باز کنم و از همون کشو بالایی تا ته اون کشو پایینی هر چی دستم میرسه بریزم تو غذاهه!! اما... زهی خیال باطل! هر چی آقای پدر عاشق!! خوراک های شلم شومبای من بود!! این آقای هیس هنوز خوراک رو درست نکرده جیغش بلند شده! یعنی رسما" من الان یک عدد جیغ در گِل گیر کرده!! هستم که نمی دونم چی باید درست کنم! آقا رسما برنج درست کردن رو ممنوع کردن! بادنجان و لوبیا سبز تعطیل! کباب... !! اصلا حرفش رو نزن! عاشق کتلت هستن !! یعنی فکر کن! غذایی که من هم عاشقش هستم اما عمرا دستم رو بزنم به موادش!! کوکو سبزی دوست دارن! شنسِل و منسل و هر نوع غذایی که مرغی و گوشت قرمزی از نوع توی فر یا سرخ کرده، درست شده باشن!!- توی این هیری ویری فعل ِ اصلی رو پیدا کنید!!- هیچی دیگه! یعنی الان من رسما یه کدبانوی کامل باید بشم!
خلاصه! در راستای اینکه آقامون!! کوکوسبز ی دوست دارن! دیروز پاشودیم رفتیم مغازه ترکها که سبزی کوکو بخریم! حالا تو ایران چطوری سبزی می خریدیم؟! از پنج کیلو کمتر عمرا!!!
رفتم تو مغازه قسمت سبزی ها! چهار تا ساقه شوید: 2,65
چهار تا ساقه تره: 1,99 - نمی دونم این 99 دیگه چیه! میمیرن بذارن 2 یورو یهو!!؟
پنچ تا ساقه گیشنیز : 3 یورو!
چهار تا و نصفی ساقه جعفری: 1,99
با پیش زمینه ذهنی که در مورد من دارید، می تونید حدس بزنید که من چه حالی داشتم اون موقع! فکرش رو کنید! یه کوکو سبز ی برای آدم از کباب قفقازی گرونتر در میاد! این اصلا هیچی! اما، اینا کشتن من رو توی این چند روزه با این سوسول بازی هاشون! همه چیز ساقه ای و شاخه ای و دونه ای!
پیام این پست: خواهر! موقع انتخاب شوهر!! حواست باشه سرت کلاه نره مثل من!

۱۸ نظر:

سانی گفت...

خوب به دلیل گرون بودن سبزی کوکو سبزی رو تو تحریم کن :))

نسرین گفت...

وقتی من یک سالم بود بابام برای گردش رفت کره ی جنوبی و ژاپن !! بعد از همون زمان هی اینو تو کله ی من میکرد که همه جای دنیا میوه رو دونه ای میفروشن و سبزی رو با ساقه !! منم هی خندیدم هی خندیدم و هی آدم نشدم !! که قدر این میوه ها و سبزی های کیلویی رو بدونم !! الان درک میکنم حالت رو !! با این تفاوت که من الان هم به این چیزا دسترسی دارن و تو نداری D:

خانوم آسموني گفت...

سهلااااام
اولن که خوشحالم که رفع سو تفاهم شد.. یوهاهاهاااااا
**
و اینک پستتون...
*
ههههههههههههه :غشششششش
ای خدا!!!!!!! منم همچین فکری راجع به آپولون میکنم که بد غذا نیس... خواهر ترس به دلم انداختی کهههههه
هههههه
حالا ما تو دیار غربت نیستیم .. خوبیش اینه...
در ضمن خانومی... تو وب من که بیای... خب.. تو ستون سمت چش... کلی سایت آشپزی که کارشون درسته هست...
غمت نباشه...
حله...
یوهاهاهااااا
در ضمنننننننن
باباها یه چی دیگننننننن...
باباها همین که میبینن دخترشون دست به کفگیر ملاقه میزنه به به چه چهشون در میاد.. ایهین
اصن گلن به خدا...
خدا همه شونو حفظ کنه
ایهین
شمام مواظبت خودت باااااااااش
بوس بوسی

هاD گفت...

این جمله ایهام داره و جیغ‌ها جناس دارن . منظور از هر جیغ کدوم جیغه ؟ "این آقای هیس هنوز خوراک رو درست نکرده جیغش بلند شده! یعنی رسما" من الان یک عدد جیغ در گِل گیر کرده!!"
:))

غزلك گفت...

نه عزيزم بايد يه دوره آشنايي با دستپختت رو واسه آقاي هيس بذاري ديگه.(به روش مشت و لگد!)
بالاخره آشنا ميشه.D:

خانوم زیگزاگ گفت...

(((((:
کلی از دستش خندیدم!ولی جدی به هیکلش هم نمیاد زیاد در قید و بند شکم باشه!

ماه مون گفت...

ای جان
پس جای من بودی چیکار می کردی همسر محترم بنده نه مرغ میخورن نه ماهی نه گوشت حالا فکرش رو بکن من چقدر باید غذا ابداع کنم چقدر یواشکی اینا رو بخوردش بدم که نفهمه ...
میدونی من همیشه می گم بعضی ها به این فکر می کنن غذا چی درست کنم من میگم چی باید ابداع کنم . ولی الحق بدم ابداع نمی کنم حاضرم تجربیاتم رو در اختیارت بزارم :D

ماه مون گفت...

در مورد خرید توی کشور خارج من چون اکثر فامیلام اون ور آب هستن از تجربیاتشون زیاد شنیدم مثلا عمم رفته بود بادمجون بخره برا میرزا قاسمی چند کیلو خریده بود بعد دیده بود یه جوری دارن نگاش می کنن و بعد هم طاقت نیاورده بودن و سوال کرده بودن شما مگه چند نفرید :D

سعید(زیر تیغ) گفت...

کلا خوش گذشته دیگه
جات خالی دیشب هندونه خریدم دوتا حدود ده کیلو دلت بسوزه تازه کلا شد 2500تومن

سعید گفت...

سلام.

میگن مهم 1 نه 2، وقتی 1.99 می‌نویسن، شما 2 میدی اما فکر می‌کنی 1 یورو دادی. چه میدونم ملت رو چیز فرض کردن.

وقتی میگی همه‌ی مردا اسیر شکمند، پس چه جوری دخترا حواسشون باشه کلاه نره سرشون؟

وبلاگ‌هایی که به آقایون گیر میدن و دوست دارم.

raha گفت...

:)) ey baba...sakht nagir khanoomi,bazam ke khosh khorake bichare....

خانوم بستنـــــــــــــی گفت...

اینجـــا خصوصی نداره؟؟؟ من کارت دارم

روشنک گفت...

قبل خواستگاری هم به مامانت می‌گفت مامان؟
کدبانوگری و آشپزی از سخت‌ترین کارای دنیاس.خود آشپزیش سخت نیستا امااینکه چی درس کنی که تکراری نباشه و طرف هم دوست داشته باشه و با امکاناتی که تو خونه داری بشه درستش کرد و ایناش سخته.
فکر می‌کنم یه مدت که بگذره هم تو دستت را می‌افته و هم از بهونه‌گیری آقای هیس کم میشه.
ماهایی که عادت کردیم زندگی جاییکه همه‌چیرو می‌شد فله‌ای خرید کنار اومدن با شرایط جدید زمان می‌بره.
می‌خوای یه کامیون سبزی همه جوره‌ با بچه‌های بلاگ بشینیم واست پاک کنیم و آماده کنیم بفرستیم واست؟البته پولشو ازت همون دونه‌آي‌ طبق روش اونجا ازت می‌گیریما :دی
ای خوااااااهر شوهرو هر جور انتخاب کنی یه جورایی سرت کلاه می‌ره

dina گفت...

سلام. تو اصلا مرد ایرونی میشناسی که بنده شکمش نباشه؟! 10 تاش رو نام ببر من بهت جایزه میدم :دی

موسیو گلابی گفت...

به نظر من تو هم آقای هیس رو تحریم کن! زن گرفته یا غلام؟! این چه وضعشه! اصلاً مهرم حلال، جونم آزاد ... والا!

برنادت گفت...

اره به خدا حالا قد ايران رو مي دوني ديگه!
حالا شانس اوردي گير بحران اقصادي و انفولانزاي خوكي نيفتادي!!!!
راستي به منم سري بزن اگه مايل به تبادل لينكي به من خبر بده تا هم ديگه رو لينك كنيم!

بانو گفت...

کیه که قدر زنای ایرونی رو بدونه؟؟

nazi گفت...

slm , man khannandeye ghadimie shoma budam , vali badan naneveshti tu un web ,dige gomet kardam
emruz ke fahmidam sahebe in web hamun 2khe ghablie koliii khoshhal shodam , heyf ke koli azat bikhabar budam , nafahmidam key arusi kardio ... :D
delam mikhad be talafi az in be bad bishtar up koni ...yani postaye bishtari dahste basham vase khundan.. arshive in blog kam bud :-p
baratun arezuye khoshbakhti mikonam :-******