۱۳۸۸ مهر ۵, یکشنبه

28- ادامه بحث جن.سی- جامعه شناسی!!

قبل از هر چیز باید عنوان کنم که دیدگاههای پایین تنها نظرات شخصی اینجانب هست و اگر روان نبود و یا غلط املایی داشت همه رو بذارید به حساب اینکه وقتی داشتم این پست رو می نوشتم آقای هیس بسط نشسته بوده پای ِ نواختن ساز و بنده انواع اقسام ریتم ها و دستگاهها رو هم صدا می شنیدم!!
میشه گفت اکثریت بر این باور هستیم، لذتی که خانوم ها در یک رابطه جن.سی می برن به مراتب خیلی بیشتر از آقایون هست. البته این کلیت قضیه هست. بدون اینکه به موقعیت جغرافیایی محل زندگیمون توجه کنیم. من با ساقی کاملا موافق هستم. یعنی اینکه موضوع زن های ایران از بقیه جاها! جداست! پس قبل از هر چیز باید خانوم ها رو به دو بخش تقسیم کنیم! بانوان ِ وطنی و غیر وطنی! در ایران موضوع کاملا بلعکس هست. یعنی آقایون لذت بیشتری در یک رابطه جن.سی می برن. اما دلیل این موضوع چی می تونه باشه؟ نوع تربیت جنس لطیف از دوران طفولیت یا نوع رفتار آقایون!؟ و یا بی اطلاعی هر دو از یک رابطه جن.سی ِ نرمال؟!
قبل از اون باید بگم که در فرهنگ ما، رابطه جن.سی رابطه زشت و کثیفی هست که یهو شب زفاف میشه یک رابطه مقدس!
همیشه یک سری مسائل توی این نوع روابط برای من پررنگ بوده. در ایران هیچگاه در مورد مسائل جن.سی اون هم از دید روانشناسی و علمی صحبت نمی شه! یعنی هیچ نوع آموزشی در بین نیست. افراد هم هر نوع اطلاعاتی دارن یا از دوست و آشنا جمع آوری کردن!! و یا اینکه به یمن ِ فیلم های پور.نو! گنجینه اطلاعات ِ بلا استفاده شون رو بیشتر کردن! فارق از اینکه نه اطلاعات دوست و آشنا علمی هست و نه اینکه این رو در نظر بگیرن که فیلم های پور.نو چیزی خارج از دنیای واقعیت هست! و اطلاعات خاصی برای عرضه ندارن !
چند درصد از آقایون ِ ما، قبل از اولین رابطه جن.سی، سعی کردن در مورد آناتومی بدن زن و یا مراحل یک رابطه جن.سی و یا روانشناسی رابطه جن.سی مطالعه داشته باشن؟ باز خدا رو شکر که خانوم ها توی این موضوع کمی مطالعه دارن اون هم نه به این دلیل که سطح اطلاعات خودشون رو برای بیشتر لذت بردن از یک رابطه بالا ببرن بلکه تنها برای اینکه بدونن چطور به طرف مقابلشون لذت بیشتری بدن! به هر حال در ایران بر خلاف بقیه کشورها نه آموزشی هست و نه کسی سعی می کنه از دید علمی به این موضوع نگاه کنه و نه اینکه در مورد تمامی زوایاش تحقیق کنه!
حالا باید از دو دید به موضوع نگاه کنیم! رفتار آقایون و خانوم ها!
میشه گفت رفتار خانوم ها در این رابطه به گونه ای خارج از صداقت هست. و البته نه صداقتی که آسیبی به طرف مقابل بزنه، بلکه صداقتی که در ابتدا به خودشون آسیب می زنه و به مرور رابطه را تحت تأثیر قرار می ده! و میشه گفت تمامی این ها ریشه در باورهای غلط داره. اینطور بگم که :
متاسفانه حتی خود زن های ایرانی هم با آناتومی بدن خودشون آشنا نیستن و یا اگر هم آشنا هستن، چند درصد از خانوم ها در مورد حساسیت های بدن خودشون با طرف مقابلشون صحبت می کنن؟ و یا سعی می کنن که رابطه رو از حالت فاعل و مفعول خارج کنن؟!
همیشه در ذهن زن ها به واسطه نوع خاص تربیتی که همه به نوعی درگیرش بودیم و هستیم، اینطور جا افتاده که رابطه جن.سی حتی اگر همراه با عشق باشه باید از طرف مرد مطرح بشه و زن نیازش رو مخفی نگه داره و نوع عملکرد طرف مقابلش رو به هیچ عنوان نقد نکنه! و جالب این که ما زن ها گمان می کنیم که اگر خلاف این رفتار کنیم یا غرورمون رو لگدمال کردیم و یا اینکه بدور از وقار و متانت یک خانوم با شخصیت عمل کردیم!
از طرفی در حین رابطه جن.سی نه سعی بر تمرکز داریم و نه می دونیم که باید به کجا برسیم! ما زن های ایرانی هیچ نوع اطلاعاتی در مورد اوج رابطه جن.سی نداریم و حتی نمی دانیم اوجی هم هست! گویا همین که طرف مقابلمون اوج رو تجربه کنه، راضیمون می کنه. در صورتی که اگر شناختی هم از این موضوع داشته باشیم تنها بروی نیاز مردمون متمرکز می شیم! متاسفانه ما به همون لذت ابتدایی که در حین معاشقه بوجود می آید اکتفا می کنیم و همین باعث می شه که بدون شناخت اوج لذت جن.سی، رابطه رو به اتمام برسونیم و بعد از رابطه دچار سرخوردگی و احساس وسیله بودن بشیم! احساسی که اکثریت ما، حداقل یکبار حتی در یک رابطه جن.سی عاشقانه تجربه اش کردیم!
از طرفی آقایون گمان می کنن چون اطلاعات بالایی- به واسطه همون منابع موثقی که بالا عنوان کردم!- دارن! نباید هیچ نوع سوالی در مورد چگونگی لذت بیشتر بردن و حساسیت های بدن همراهشون داشته باشن! خودسرانه رابطه رو شروع و تمام می کنن و همه چیز رو از روی مشاهدات بینایی و شنیداریشون!! استدلال می کنن و ابدا هم به این فکر نمی کنن که شاید طرفشون واقعیت ها رو نشون نداده باشد!! - متوجه منظورم که هستید؟ منظورم حرکات و هیجانات ِ حین رابطه هست! که معمولا" ما زن ها یه کم پیاز داغش رو زیاد می کنیم! از این واضح تر دیگه چطور بگم!؟- به هر حال مردها هم به همون لذتی که طرف مقابلشون حین معاشقه برده، بسنده می کنن و رابطه تمام می شه و بعد از اون تعجب می کنن که چرا برخلاف آنها که شنگول هستن، طرفشون بدخلق و دلزده هست. البته کم نیست مواردی که ما خانوم ها باز هم با احساسات منفی که درگیرش شدیم، سعی می کنیم با لبخندی ملیح خودمون رو توی بغل مردمون جا بدیم! الحق که عجب موجودات عجیبی هستیم!
حالا می رسیم به ناتوانی های جن.سی که هیچ کدوم از طرفین حتی سعی نمی کنن بهش فکر کنن! البته منظورم بیشتر آقایون هست! متاسفانه آقایون گمان می کنن اگر ناتوانی جن.سی داشته باشن، انواع و اقسام برچسب ها بهشون زده میشه! و البته نه خودشون به روی خودشون میارن و نه طرف مقابلشون! یعنی دو طرف خودشون رو می زنن به کوچه علی چپ! این در حالی هست که اگر کمی منطقی به این موضوع نگاه کنند متوجه می شن که قابل درمان هست!
حالا میشه اینطور جمع بندی کرد که:
با توجه به اطلاعات دست و پا شکسته ای که آقایون در مورد خانوم ها و روانشناسی جن.سی دارن و عدم سعی در بالا بردن این اطلاعات و عدم همکاری خانوم ها در بالا بردن اطلاعات آقایون و عدم رو راستی که لازمه این رابطه هست و خانوم ها اون رو نادرست می دونن و البته ناتوانی های جنسی که هر دو طرف درگیرش هستن و ابدا هم تمایل ندارن در این مورد با پزشک صحبت کنن، خانوم ها بیشتر لذت می برن یا آقایون؟

۸ نظر:

نسرین گفت...

حیف که برای پست قبلت دیر رسیدم و نشد همون موقع بگم که آقایون بیشتر لذت میبرند ! متاسفانه ساختار جامعه ی ما در مورد این مساله به قدری محدود نگه داشته شده که صحبت و آگاهی دادن در مورد این مساله خلاف شرعه ! در صورتی که در کلاسهای مهارت های زندگی پیش از ازدواج و ازدواج این مساله جزو اصلی ترین مسائله ! و صد رحمت به شهرهای بزرگ . چون در شهرهای کوچک و مخصوصا روستاها زن واقعا یک ابزاره از دید مرد ! متاسفانه بیشترین آمار طلاق هم مربوط به عدم لذت بردن از همین روابطه که مرد قبول نمیکنه مشکل داره و زن از یکنواختی و وسیله بودن فرار میکنه !! نمیدونم مردم ما کی میخواهند قبول کنند که سکس درمانی رو برای همین مسائل گذاشته اند و درمان بهتر از طلاق یا زندگیه سرد و بی روحه !

هاD گفت...

دو سه سال پیش که تنظیم خانواده داشتم استادمون کار خوبی کرد . گفت چیزی که تو کل دانشگاه‌ها بهتون درس میدن من نمیدم . چیزهایی که واقعاً لازمه بهتون میگم و همون‌ها رو بنویسین . از همون‌ها هم امتحان گرفت . همه راضی بودن و کلاس فوق‌العاده‌ای داشت . جنبه‌ش هم خیلی بالا بود و بچه‌ها راحت سوال می‌پرسیدن و خوشبختانه قسمت زیادی از موضوعاتی که شما مطرح کردین و مرد باید بدونه به ما گفت . درسته در حد تئوری و باید در عمل نشون داده بشه . حداقلش اینه که یه چیزهایی دست گیرمون شد آخرش .
کلاس متفرقه که باید بذارن و نمی‌ذارن به کنار ، حداقل کلاس‌های تنظیم خانواده رو مفیدتر و کاربردی تر کنن .

اُلیـــــــــــــو! گفت...

بـا توجــه به نتیجـه گیــری آخـر جواب هیچ کدامــه!!!

نه جـدای از شوخی بـاید بگم که به نظـر من در ایـران آقایون بیشتـر لذت می بـرن تا خانومــا! به قول نسـرین جون توی ایران مخصوصا شهرهای کوچیک زنهــا فقط یه ابزار هستن! با این شـرایط واقعـا یه زن چه لـذتی میبـره؟؟

زردآلوی سبز گفت...

نمیدونم جیغ جان چی بگم ولی با این حرفایی که گفتی یکم نظرم عوض شد. من که زن ایرانی نیستم پس نمیتونم درک کنم اونا واقعن این رابطه رو زشت میدونن یا نه ، ولی سوالی که پیش میآد اینه که چرا مردا این حس رو ندارن؟ این مردا هم تو این جامعه زندگی کردن این مردا هم همین عقاید این جامعه روشون تاثیر میذاره و به نظر من مردای این جامعه هم خیلی محدودیتهایی دارن که جامعه های دیگه ندارن، با اینکه واقن بعضی وقتا زن رو میپرستم به خاطر مردانگی که داره و بعضی از مردا ندارن ، ولی ازت خواهش میکنم جیغ جان اگه میخوای بحث عادلانه ای باشه جنبه ی دیگه ماجرا رو هم ببین که محدودیت های مرداست پس من هنوز هم میگم زنها بیشتر لذت میبرن چون شرایط جامعه واسه زن و مرد تو جامعه ما یکسانه و محدودیتهایی واسه مردها هم هست همونطور که واسه زن ها هست!

غزلک گفت...

در واقعیت اگر یه رابطه درست برقرار بشه اوج لذت خانمها بیشتر از آقایونه.
ولی با توجه به مسائلی که خودت هم گفتی متاسفانه در جامعه ما مردها بیشتر لذت میبرن؛ اصلا یه جوریه که انگار رابطه جن.سی فقط ماله آقایونه!

روشنک گفت...

سوال پست قبلیت خارج از مرزبندی ایران و خارج از ایران بود.اما حالا که مسئله به خودمون مربوط شد ماجرا یه چیز دیگه میشه.
تو ایران مردها لذت بیشتری می‌برن با توجه به همه دلایلی که خودتم بهشون اشاره کردی. مثل جنبه‌های دیگه زندگی دراینجا که زنا درجه دوم محسوب میشن

روزانه های یک دوشیزه گفت...

هرچند که در این دنیای مجازی هم آقایون دست از سر ما بر نمی دارند و گیر مدند به اسم "دوشیزه"و .. اما خیلی وقت بود منم تو همین فکرا بودم که پستی راجع به روابط جنسی و آموزش های لازمش بنویسم !

راست می گی برای این کار باید خانم ها به دسته وطنی و غیر وطنی تقسیم بشند.

و حق با توست در ایران روابط جنسی گناه کبیره ست و معصیت داره اما یهو شب زفاف اونقدر ارزشمند میهش که همه پشت در اتاق منتظر صدای جیغ دختره هستند و داماد با افتخار به فتح و ظفرش میرسه از اونجا یه دفعه اون دختر باید گناه روابط جنسی ور یه شبه در وجودش بکشه و همیشه آمادگی سرویس دهی به شوهرش رو داشته باشه. دختری که نمیدونه حتی آلت تناسلی مرد دقیقا چه شکلی هست و چه جوری میشه بهش لذت داد و شوهری که نمیدونه عادت ماهینه زنش چند روزه و مثل یه بیمار نجس باهاش برخورد می کنه!

ناشناس گفت...

آرامش اقیانوس
وطرحی از دریایی
گردنت جمع می شوند
مگر آفتابی تو؟

دعوتی به وبلاگم[گل]